lördag 3 januari 2015

Sällskapsspel


Gott Nytt År och god fortsättning på det nya året...

OM jag skulle avlägga ett nyårslöfte skulle det vara att oftare spela sällskapsspel, för rackarns vad roligt det är... :))

Efter en uppäten delikat nyårsmiddag, infirat tolvslag, "uppskjutande" av miljövänliga ufoballonger så började vi det nya året med att spela Tvärtomspelet och hur svårt och roligt var inte det... Man läser enkla frågor för varandra, frågor typ, -Kan fiskare bli sjösjuka? Tycker apor om bananer? Har bilar tolv hjul? och så vidare, därefter ska man svara tvärtom, är rätta svaret ja, ska man svara nej. Jo, det låter simpelt men det är grymt svårt och man skrattar så man får ont i magen. Dessutom får man ont i geniknölarna för man måste tänka till, för att svara rätt... eller jag menar, svara fel... :))



Jag måste spela sällskapsspel oftare...

I övrigt så har jul- och nyårshelgerna varit underbart trevliga och jag är så tacksam som har en sådan fantastiskt fin familj att få fira julen med. Vi har i familjen, fortfarande barn som tror på tomten och det är en sådan fröjd att få se in i deras ögon när tomten kommer smygandes genom skogen med sin tomtesäck full av julklappar. Att julklapparna sedan öppnas i en iver, sällan skådad, är en annan sak... Barnen blir glada för sina julklappar men det verkar finnas en ängslan att om man inte snabbt nog öppnar nästa julklapp så kan den kanske försvinna... ;))


Dogsen väntar på varsågod efter traditionell serverad jultallrik...


Gimmie får en julklapp från vår guddotter Agnes... <3

Vi firade nyåret på landet hos goda vänner... Visst hörde vi fyrverkerier men det var relativt lugnt på den fronten och inga hundar eller andra djur behövde må dåligt, vilket känns jättebra. Om inte jag missade något, på programmet från Skansen, med Loa som ringer in det nya året, så blev jag väldigt glad över att det inte var så mycket fokus på fyrverkerierna i Stockholms stad. Kalas och kanonbra tycker jag som anser att det är galet att skjuta upp en massa, massa pengar i luften, för att vara ett minne blott efter bara några sekunder... Roligare kan man ha för pengarna, tycker jag!


Lime med STORA ögon...

Nu ser jag fram emot ett nytt spännande år... Vi har massor på gång på Gårdsbacken och jag kommer att delge er allteftersom... Jag jobbar bland annat med att starta upp en hemsida och en ny blogg. Så fortsätt att titta in... det händer grejer... :))

Vi på Gårdsbacken önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År...!!!

gardsbacken@telia.com





2 kommentarer:

  1. God fortsättning
    Albin klarade smällarna med flying colours, han är rätt cool, och det var mycket fyrverkeri här och nära. Till sist somnade han. Jag gillar uttrycket Cityboy, det ska jag kalla honom. Han har vant sig till landet numera, också tack vara en hund i nästa hus, för ett liv utan kompisar, det är inget liv, tycker Albin.
    Nu ska vi snart tillbaka till vardagen i byn.
    Och snart är det vår.
    Kramar till alla från Dk

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cool kille, er lille Cityboy, jag kan tänka mig att det skjuts en hel del fyrverkerier i Malmö, som i de flesta stora städer. Skönt för Albin att han var okej med det. Vad kul för honom att han några lekkamrater, jag tror att det är utvecklade för en liten valp och för unga hundar. Klappa om honom från oss och kramar till er.

      Yes...!!! Snart är det vår... :))

      Radera