måndag 3 november 2014

Ostbågspassion


Lime är galet förtjust i ostbågar...

Det finns inte skuggan av en chans att jag lyckas hälla upp en liten skål ostbågar och smuggla med mig den skålen till tv-soffan, utan att jag blir snabbt blir övervakad av Lime. Iofs kanske det inte så konstigt, de doftar ju en del, ostbågarna... :))





Ni som följer Gårdsbackens blogg vet att våra hundar definitivt inte är bortskämda med att få hundgodis och det händer ytterst sällan att vi ger dem något vid matbordet. Men... när det kommer till ostbågar och Lime så kan jag inte låta bli att sticka åt henne några stycken bågar, eller vänta... några stycken, vi brukar nog närmast dela på skålen, Limpan och jag.






Jag kryper upp i soffan med min lilla skål ostbågar, Lime sätter sig nära mig... Jag tar en ostbåge, Lime puttar på skålen med nosen. Jag ger henne en bit. Hennes ögon går näst intill i kors av koncentration och hennes blick säger " Du matte, vi delar väl på bågarna?" Jag ger henne en bit, hon tar den snabbt, och lägger biten in till innersta tandraden och tuggar frenetiskt. Gott, gott...!!!






Jag tuggar också i mig en ostbåge och hinner inte stoppa tillbaka handen i skålen förrän Lime återigen puttar på den med nosen. Jag ger henne en bit till... Så fortsätter det... En bit till mig, en till Limpan, en till mig, en till Limpan, en till mig, en till... tills den lilla skålen är helt tom.





Då visar jag henne skålen, den är tom. Lime har lite svårt att acceptera detta faktum, men hon har inget val... :))


Hoppas att er helg har varit bra, det har min... :)) Med bland annat udda vallhundsras på besök på gården, mycket givande lektion i Royal Canins hundfodersortiment, trevlig middag med vänner, supernajs heldags kurs i att skaffa höns och så vidare... Vad mer kan man begära av en helg...???


gardsbacken@telia.com







2 kommentarer:

  1. pappas kusin hade en griffong tik som älskade ostbågar :D
    hon fick alltid lov att köpa den större påsen för det gick inte att lura tiken :)
    hon hörde skillnad på när en chipspåse och en ostbågspåse öppnades :D

    / ulrika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaa...!!! Tack för ett gott skratt. Samma här, chips lockar varken mig eller Limpan.

      Kram!

      Radera