torsdag 2 oktober 2014

Äppelgodis...


Som jag visade förut i ett inlägg så har jag tillverkat lite "äpplenpåtrådgodis" till hönsen.

Hönsen älskar dem, de får visserligen jobba lite för maten, men de lär sig snabbt en bra teknik för att picka loss bitar från äpplena... :)) Och när hönsen ätit sig mätta så vågar sig kycklingarna fram...











Tänk bara på att ta reda på ståltråden sedan äpplena är slut så att ingen fastnar i tråden och gör sig illa...!!! Den tråden kan man sedan återanvända till att trä på nya äpplen...

gardsbacken@telia.com


2 kommentarer:

  1. Titta nu där Ernst öh jag menar Paula. Det är mycket läckert med den vackra grå färg mot äppel färgerna. Du har det verkligen i dig. Jag njuter alla vackra bilder.
    Min pelargon är fortfarande ute. Den överlevde 5veckor utan vatten i bakande sol i sommar, och nu blommor den för fullt.
    Heja Skåne och resten av Sverige

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är skoj du... :))

      Jag blir en aning avundsjuk på din med din pelargon... Det känns inte roligt att behöva ta in dem när de är som allra finast, full i blommor och full med knoppar. Sommaren är definitivt för kort här uppe...

      Heja!!!

      Radera