måndag 21 juli 2014

Vacker Visbyafton

 

Efter att vi checkat in på hotellet i Visby, den där första kvällen, så gick en promenad med dogsen, på stan...

Visby stad är så otroligt vacker och det finns så mycket att upptäcka... Man går en stund, man stannar upp och tittar sig omkring och man upptäcker många små detaljer, främst på alla unika, antika byggnader. Gatorna är charmiga... Det blir lite utlandskänsla!


En typisk liten gata innanför murarna...


Tänk om fåren hade haft denna villa i sin fårhage... Vilken mumsbit!!! 

Det blev en underbar första afton där i Visby. Efter att ha bekantat oss lite med Visby stad så letade vi oss ner till havet och gick en lång kvällspromenad med hundarna efter stranden. Vi upplevde solnedgången i horisonten och färgerna på himlen blev urtjusiga... Vilken kväll!!!








Jag njuter verkligen av att vistas nära havet. Jag satte mig ner på stranden, bland alla vackra stenar, jag petade och letade och hittade den ena efter den andra vackra stenen. Jag byggde ett litet torn av sten och hundarna strosade i vattenbrynet och vi hade det bra!!!


Havet, stenar, hundar - då trivs jag... <3

Dagen efter fyllde jag år... eller vänta nu... det slutade jag ju med för fler år sedan, vid tjogofem typ... ;))


gardsbacken@telia.com











1 kommentar:

  1. Särdeles trevlig reseskildring, måste jag säga! Jag tycker inte jag är hemmablind, men när jag ser dina ljuvliga kort så hickar jag ändå till lite: "Jädrans, så vackert det är!" ;)

    SvaraRadera