måndag 28 juli 2014

Sover under bar underbar himmel...


Hej allihopa! Hoppas att ni har det bra i sommarvärmen!


-Vem vill smaka?

Vi har det bra om fast man inte har lika mycket ork att göra saker i sådan här extrem värme. Idag är det dock lite normalare temperatur faktiskt. Vi behöver inte sätta hundarna i källaren, där de har fått tillbringa dygnets allra varmaste timmar i några dagar. Har jag jordkällardörren öppen så har det varit ca 18 grader där nere. Det har varit lugnt och skönt för dem att ha en siesta så mitt på dagen.

Jag är dålig på att uppdatera för tillfället, trots att jag har massor att berätta om, för att inte tala om alla bilder jag har fotat, men det kommer... Förr eller senare blir det lite sämre väder, så jag kan lägga tid till bloggen igen. Å andra sidan förstår jag att ni inte heller sitter vid datorn, när solen bjuder på sådan underbar värme. På tal om underbar så har Danne och jag flyttat sängen utomhus. Vi sover numera under bar himmel på altanen och det är helt ljuvligt. Imorse vaknade vi dock av några regndroppar på näsan men då var det ändå dags för oss att kliva upp. Vilken väckarklocka... :))


Vårt nya sovrum... :))

Vi sover skönt ute under bar himmel.

För er som undrar så mår Lime bra. Vi försöker att hålla henne i stillhet, så gott det går, men hon har alltid så fullt upp. Jag är så tacksam för alla vänliga och omtänksamma människor som verkligen bryr sig om och som har hört av sig på många olika sätt... Det är så mycket värt... <3

Djursjukhuset i Sundsvall länkade till vår blogg på deras facebooksida och för varje husse och matte som vi har kunnat påverka till att vara försiktiga med sina hundar i extrem värme är vi glada för. Då var det ändå någon mening med Limes uttorkning.
https://www.facebook.com/pages/Djursjukhuset-Sundsvall/175730259283348?fref=ts

Jag återkommer snart igen, jag har ju fortfarande massor av bilder från vackra Gotland att visa för Er. Välkommen att titta in igen!

gardsbacken@telia.com


3 kommentarer:

  1. Haha, modigt att sova utomhus! Myggen då, Paula, MYGGEN???

    SvaraRadera
    Svar

    1. Helt ärligt talat så, INTE EN MYGG!!! Vi är faktiskt väldigt förskonade från mygg här på Gårdsbacken. Däremot tampades jag med EN fluga imorse, som promt ville krypa ner under mitt täcke... :((

      Kram!

      Radera
  2. Isn't it lovely to sleep outside? I used to do that back home if it got too warm in Mom and Dad's house. Too noisy and mosquito-laden here to enjoy such a luxury...

    So glad all the pups are well, especially Lime Puppy. I e-mailed Sundsvall and thanked them!

    Hugs to all! K.

    SvaraRadera