söndag 20 juli 2014

Gårdsbacken besöker Gotland


Nu har jag tänkt att ni ska få följa med oss till Gotland... Okej inte direkt kanske, men så här i efterhand...




Jag har fotat massor och vill så gärna dela med mig av vår resa till underbart vackra Gotland. Vi åkte tidigt i torsdags förra veckan och bilade ner till Nynäshamn, där färjan låg och väntade på oss. Vi var där i så god tid att vi hade tid att rasta hundarna ordentligt innan vi klev på färjan...


Här står vi i färjekön... När man har hundar i bilen får man stå i en speciell fil, 
Vi valde att behandla vår hundar med Frontline mot fästingar medan vi väntade
 att få köra ombord på färjan...

Vår resa till Gotland var planerad att vara, en semestertripp, plus att vi skulle tävla med Fame ett par dagar och jag skulle få fira min födelsedag där på ön... Wow... Nice!!!

Färjan över tar ca tre timmar. Vi valde att låta hundarna stanna kvar i bilen eftersom bilresan inte är speciellt lång och vi hade låtit dem springa av sig ordentligt innan vi körde på färjan. Jag vet att man kan, om man vill, ta med dem till en, för hussar och mattar avsedda sittplatser, men våra hundar är så trygga i bilen att vi bedömde att det var lugnast för dem att få ligga kvar i bilen.

Det var soligt och varmt väder och efter att vi kört på bilen på färjan så letade vi oss upp på soldäck där vi hittade ett par sittplatser i solen. Jag njöt av solen, av vinden från havet och av ljudet från färjans motorer som var på väg att ta oss till några dagar på Sveriges största ö.




Detta är vår färja som lämnat oss på ön och som nu styr kosan mot fastlandet
igen...

Så efter ca tre timmar så började vi skymta land i sikte och vi letade reda på bilen och kollade så att hundarna hade klarat bilfärden bra. Det hade dom, Gimmie låg med benen i vädret och tungan utanför och sov som en stock, det var svalt och skönt på bildäck. Fame och Lime såg däremot äventyrsladdade ut, jag är säker på att Fame hade koll på att det nalkades tävling för hennes del... :))

Väl på torra land så bestämde vi oss för att leta rätt på vårt hotell som vi bokat sedan tidigare... Det låg innanför murarna vilket innebar att vi hade rätt att köra bilen igenom och innanför murarna. Gatorna är verkligen trånga där inne i Visby, jag upplevde som om de flesta gatorna var enkelriktade och jag är glad att Danne gillar att köra bil och är duktig på det också. Jag sitter gärna på passagerarsidan och är nöjd med det...



Vårt hotell innanför murarna...

Vi hittade ganska snart vårt hotell, Breda Blick, som ligger nära stranden och havet. Vi fick ett stort trevligt hotellrum, där vi hade tillåtelse att ha med hundarna. När man är ute på sådana här resor så blir det mycket bil för hundarna så vi bokar alltid hundrum så att de sak få möjlighet att röra på sig.

Efter att vi checkat in så tog vi en underbar promenad längst stranden med hundarna, som gillade att vi har semester... :)) Jag är, som ni kanske vet, galet förtjust i stenar, ni kan förstå min förtjusning när Visbys strand var täckt med sten, och med den allra vackraste sten. Jag fick lära med senare att många av stenarna är kalksten längs stränderna i Visby.


Vi gick en lååång promenad längs Visbys ständer...
 
Stränderna var täckta av dessa fantastiskt vackra stenar...

Här på piren satt vi oss ner och njöt av havet, semestern och utsikten!!!

Jag tänker stanna här för ikväll... Jag kommer att fortsätta berätta om vår tripp till Gotland i mitt nästa inlägg också, för dagen efter fyllde jag år, och vilken födelsedag det blev!!! Titta gärna in igen... :))


Fame och Lime njuter av att svalka tassarna...



gardsbacken@telia.com



2 kommentarer:

  1. Vilka fantastiska bilder du tar! Roligt att se hundarna ute i den gotländska miljön <3 Ska bli spännande att få se bilderna från tävlingarna.

    SvaraRadera